Kafa i losos za bolje pamćenje

Istraživanje uticaja hrane na pamćenje, koje je trajalo 6 godina i u kome je posmatrano 3000 ispitanika oba pola, pokazalo je da su oni koji su jeli ribu barem jednom sedmično doživeli deset posto sporije opadanje memorije u odnosu na one koji uopšte nisu jeli ribu. Ta razlika je prvoj grupi dala prednost u vidu misaonih sposobnosti tri godine mlađe osobe.
Follow up:
Razlog ovog efekta pripisuje se omega-3 masnim kiselinama koje možemo u izobilju pronaći u plavoj ribi (naročito lososu, sardelama i tunjevini), te nekim orašastim plodovima i semenkama.
Drugo istraživanje magnetskom rezonancom proučilo je aktivnost mozga ispitanika koji su rešavali memorijski zadatak. Dobrovoljci su testirani dva puta: jednom su primili količinu kofeina kakvu sadrže dve šoljeice kafe, a drugi put su ispitani bez unosa kofeina. Kofein je znatno poboljšao njihove veštine pamćenja, te povećao aktivnost mozga u frontalnom režnju koji je bogat sećanjima, te u delu mozga koji kontroliše pažnju. Bez kofeina, te se aktivnosti nisu povisile pri rešavanju zadatka.
04/19/08 11:24:30 pm, 