Tags: hrana
Kafa i losos za bolje pamćenje

Istraživanje uticaja hrane na pamćenje, koje je trajalo 6 godina i u kome je posmatrano 3000 ispitanika oba pola, pokazalo je da su oni koji su jeli ribu barem jednom sedmično doživeli deset posto sporije opadanje memorije u odnosu na one koji uopšte nisu jeli ribu. Ta razlika je prvoj grupi dala prednost u vidu misaonih sposobnosti tri godine mlađe osobe.
Cabernet Sauvignon protiv Alzheimerove bolesti

Umereno konzumiranje crnog vina, tačnije Cabernet Sauvignona, smanjuje rizik od Alzheimera.
Studija je provedena s laboratorijskim miševima koji su tokom 7 meseci dobivali razređeno vino što je znatno popravilo njihovu neuropatologiju te poboljšalo pamćenje.
Ova studija je podrška epidemiološkim studijama koje pokazuju povoljan uticaj umerenog konzumiranja vina na učestalost demencije, ali je prva gde je vino upravo Cabernet Sauvignon!
Borovnice i grožđe za bolje pamćenje
Epicatehin, sastojak koji su nalazi u borovnici, čaju, grožđu i kakaovcu može poboljšati pamćenje, a kombinacijom dijete bogate tim namirnicama i redovnog vežbanja postižu se strukturalne i funkcionalne promene u delu mozga koji je zadužen za procese učenja i pamćenja
"Značaj ovog istraživanja je u tome što su naučnici uspeli identifikuju prirodnu hemikaliju koja deluje na poboljšanje pamćenja, a to uliva nada da je možda moguće optimizirati funkcije mozga kombinirajući vežbanje i dodatke prehrani," izjavio je dr. Mark Mattson sa Nacionalnog instituta za starost.
Za bolje pamćenje - B1, B2, beta-karoten i cink
Ukoliko želite da jasno mislite, izbegavajte zasićene životinjske masti: mast, maslac, masno meso (npr. slanina), masne sireve i mleko, te alkohol. Hrana s puno zasićenih masti smanjuje dotok krvi u mozak, čime šteti moždanim funkcijama učenja i pamćenja. Alkohol, a posebno njegovo dugotrajno uzimanje, oštećuje komunikaciju između moždanih stanica, zbog čega centri za učenje i pamćenje ostaju izvan pogona.
04/19/08 11:24:30 pm, 