Tags: pamcenje

Šimpanze pamte bolje od studenata

Mlade šimpanze imaju izvanredno pamćenje, puno bolje od odraslih ljudi, pokazala je japanska studija. Šimpanze mogu zapamtiti seriju brojeva koji su im prikazivani na monitoru tačno određenim redosledom i to samo nakon jednog pregledavanja.

Full story »

Dremka za bolje učenje

Želite li nešto jako brzo zapamtiti ili naučiti nađite vremena za dremanje tokom dana, jer je nedavno provedena studija pokazala da 90 minuta dremanja tokom dana ubrzava proces dugoročne memorije (pamćenje ''nečega'' i pamćenje ''kako nešto učiniti''). Ispitanici su bili podeljeni u dve grupe od kojih je jedna tokom dana dremala, dok druga nije, a na njima se proučavala brzina dugoročne memorije ''kako nešto učiniti''.
Studija je pokazala kako spavanje preko dana ubrzava rad mozga koji tada puno kvalitetnije savladava nove zadatke i pamti način na koji je nešto izvršeno, piše Webindia.

Kafa i losos za bolje pamćenje

Istraživanje uticaja hrane na pamćenje, koje je trajalo 6 godina i u kome je posmatrano 3000 ispitanika oba pola, pokazalo je da su oni koji su jeli ribu barem jednom sedmično doživeli deset posto sporije opadanje memorije u odnosu na one koji uopšte nisu jeli ribu. Ta razlika je prvoj grupi dala prednost u vidu misaonih sposobnosti tri godine mlađe osobe.

Full story »

Cabernet Sauvignon protiv Alzheimerove bolesti

Umereno konzumiranje crnog vina, tačnije Cabernet Sauvignona, smanjuje rizik od Alzheimera. Studija je provedena s laboratorijskim miševima koji su tokom 7 meseci dobivali razređeno vino što je znatno popravilo njihovu neuropatologiju te poboljšalo pamćenje. Ova studija je podrška epidemiološkim studijama koje pokazuju povoljan uticaj umerenog konzumiranja vina na učestalost demencije, ali je prva gde je vino upravo Cabernet Sauvignon!

Borovnice i grožđe za bolje pamćenje

BorovnicaEpicatehin, sastojak koji su nalazi u borovnici, čaju, grožđu i kakaovcu može poboljšati pamćenje, a kombinacijom dijete bogate tim namirnicama i redovnog vežbanja postižu se strukturalne i funkcionalne promene u delu mozga koji je zadužen za procese učenja i pamćenja
"Značaj ovog istraživanja je u tome što su naučnici uspeli identifikuju prirodnu hemikaliju koja deluje na poboljšanje pamćenja, a to uliva nada da je možda moguće optimizirati funkcije mozga kombinirajući vežbanje i dodatke prehrani," izjavio je dr. Mark Mattson sa Nacionalnog instituta za starost.

Za bolje pamćenje - B1, B2, beta-karoten i cink

Hrana za pamćenjeUkoliko želite da jasno mislite, izbegavajte zasićene životinjske masti: mast, maslac, masno meso (npr. slanina), masne sireve i mleko, te alkohol. Hrana s puno zasićenih masti smanjuje dotok krvi u mozak, čime šteti moždanim funkcijama učenja i pamćenja. Alkohol, a posebno njegovo dugotrajno uzimanje, oštećuje komunikaciju između moždanih stanica, zbog čega centri za učenje i pamćenje ostaju izvan pogona.

Full story »

An unexpected error has occurred!

If this error persists, please report it to the administrator.

Go back to home page

Additional information about this error:

MySQL error!

MySQL server has gone away(Errno=2006)

Your query: Hit: Check for reload

SELECT SQL_NO_CACHE hit_ID
  FROM blog_2_thitlog
 WHERE hit_datetime > '2017-11-18 19:29:29'
   AND hit_remote_addr = '54.144.57.183'
   AND hit_uri = '/new/b2/blogs/blog2.php/pamcenje:'
   AND hit_agent_type = 'unknown'
 LIMIT 1