Tags: ucenje

Bolonja: 40 sati učenja nedeljno

učenjeBeograd -- Studenti koji uče po principima Bolonjske deklaracije, sedmično treba da rade 40 sati, kako bi ostvarili ukupno predviđenih 60 bodova u toku akademske godine. Prema rečima predsednice Komisije za akreditaciju i proveru kvaliteta prof. dr Vere Vujčić, ukoliko studenti to prihvate, prolaznost će biti znatno veća. Jedan bod odgovara 30-časovnom angažovanju na predavanjima, drugim aktivnostima i u učenju kod kod kuće. To znači da u školskoj godini akademci treba da rade 1.800 sati u oba semestra i tokom spremanja ispita, izjavila je prof. Vujčić.

Full story »

Šimpanze pamte bolje od studenata

Mlade šimpanze imaju izvanredno pamćenje, puno bolje od odraslih ljudi, pokazala je japanska studija. Šimpanze mogu zapamtiti seriju brojeva koji su im prikazivani na monitoru tačno određenim redosledom i to samo nakon jednog pregledavanja.

Full story »

Dremka za bolje učenje

Želite li nešto jako brzo zapamtiti ili naučiti nađite vremena za dremanje tokom dana, jer je nedavno provedena studija pokazala da 90 minuta dremanja tokom dana ubrzava proces dugoročne memorije (pamćenje ''nečega'' i pamćenje ''kako nešto učiniti''). Ispitanici su bili podeljeni u dve grupe od kojih je jedna tokom dana dremala, dok druga nije, a na njima se proučavala brzina dugoročne memorije ''kako nešto učiniti''.
Studija je pokazala kako spavanje preko dana ubrzava rad mozga koji tada puno kvalitetnije savladava nove zadatke i pamti način na koji je nešto izvršeno, piše Webindia.

Cabernet Sauvignon protiv Alzheimerove bolesti

Umereno konzumiranje crnog vina, tačnije Cabernet Sauvignona, smanjuje rizik od Alzheimera. Studija je provedena s laboratorijskim miševima koji su tokom 7 meseci dobivali razređeno vino što je znatno popravilo njihovu neuropatologiju te poboljšalo pamćenje. Ova studija je podrška epidemiološkim studijama koje pokazuju povoljan uticaj umerenog konzumiranja vina na učestalost demencije, ali je prva gde je vino upravo Cabernet Sauvignon!

Borovnice i grožđe za bolje pamćenje

BorovnicaEpicatehin, sastojak koji su nalazi u borovnici, čaju, grožđu i kakaovcu može poboljšati pamćenje, a kombinacijom dijete bogate tim namirnicama i redovnog vežbanja postižu se strukturalne i funkcionalne promene u delu mozga koji je zadužen za procese učenja i pamćenja
"Značaj ovog istraživanja je u tome što su naučnici uspeli identifikuju prirodnu hemikaliju koja deluje na poboljšanje pamćenja, a to uliva nada da je možda moguće optimizirati funkcije mozga kombinirajući vežbanje i dodatke prehrani," izjavio je dr. Mark Mattson sa Nacionalnog instituta za starost.

Za bolje pamćenje - B1, B2, beta-karoten i cink

Hrana za pamćenjeUkoliko želite da jasno mislite, izbegavajte zasićene životinjske masti: mast, maslac, masno meso (npr. slanina), masne sireve i mleko, te alkohol. Hrana s puno zasićenih masti smanjuje dotok krvi u mozak, čime šteti moždanim funkcijama učenja i pamćenja. Alkohol, a posebno njegovo dugotrajno uzimanje, oštećuje komunikaciju između moždanih stanica, zbog čega centri za učenje i pamćenje ostaju izvan pogona.

Full story »

An unexpected error has occurred!

If this error persists, please report it to the administrator.

Go back to home page

Additional information about this error:

MySQL error!

MySQL server has gone away(Errno=2006)

Your query: Hit: Check for reload

SELECT SQL_NO_CACHE hit_ID
  FROM blog_2_thitlog
 WHERE hit_datetime > '2017-11-18 19:24:23'
   AND hit_remote_addr = '54.144.57.183'
   AND hit_uri = '/new/b2/blogs/blog2.php/ucenje:'
   AND hit_agent_type = 'unknown'
 LIMIT 1