Privatnost - stvar prošlosti?

by admin Email

Privatnost na FacebookuFacebook Home integriše sve servise ove socijalne mreže u operativni sistem Android telefona. Umesto instaliranja aplikacija kako biste koristili Instagram, Facebook Messenger i Facebook Camera, pristup ovim aplikacijama objedinjen je u Facebook Homeu.

Procitaj

„Facebook želi da zna šta sve radimo kako bi mogli da prodaju više reklama. Ovo samo pokazuje kako malo poštovanja kompanija ima prema našoj privatnosti. Oni su po definiciji jezivi i ne može im se verovati. To su do sada pokazali nebrojeno puta“, smatra Endrju Kin sa CNN-a.

Facebook je na ove kritike odgovorio saopštenjem da će Home sakupljati samo informacije koje je do sada sakupljala i ova socijalna mreža. Sakupljeni podaci koriste se interno i samo u cilju poboljšanja korisničkog iskustva.

Za mnoge osobe koje dobar deo svog života provode na internetu i često dele lične podatke i znaju da vrednuju uslove korišćenja, ova debata ne predstavlja temu vrednu pažnje.

Vrlo lako se može zaključiti da privatnost predstavlja davno izgubljenu iluziju i zastareo koncept.

Dejvid Rouan, urednik magazina Wired slaže se sa ovim zaključkom.

„Naš koncept privatnosti je i dalje zarobljen u dvadesetom veku. Sve informacije koje dajete privatnim kompanijama se koriste isključivo za povećanje njihove zarade i one odlučuju kako će ih koristiti. Mi polako gubimo pravo na te podatke“, smatra Rouan.

Brojni stručnjaci tvrde da bi bilo znatno korisnije tražiti uvid u način na koji se te informacije koriste nego pričati o njihovoj zaštiti.

Pitanje privatnosti pokrenuto je i oko još neobjavljenih Google naočara koje su već sada zabranjene u pojedinim klubovima, bioskopima i kazinima zbog pretpostavke da bi ljudi mogli da ih koriste na nedozvoljen način.

Vlasnici striptiz klubova na ovaj potez odlučili su se kako bi sprečili goste da sa naočarima snimaju izvođače s obzirom na to da one poseduju malu integrisanu kameru.

Vlasnici kazina msatraju da Google naočari mogu biti korišćene za varanje zbog svojih borjnih multimedijalnih sposobnosti.

Digitalni pionir Žaron Lanie smatra da servisi kao što su Google i Facebook zapravo nisu besplatni pošto im mi zauzvrat dajemo podatke koje oni potom pretvaraju u veliku zaradu.

Međutim, da li društvo zaista može da pređe zacrtanu granicu privatnosti?

Kin misli da ukoliko uskoro ne preduzmemo nešto, to će se desiti.

„Već sada postoje ljudi u Silicijumskoj dolini koji su se odrekli privatnosti kao da je u pitanju gasno osvetljenje – arhaične stvari koju su ljudi prevazišli“, tvrdi Kin.

Kin želi da ljudi razmotre šta privatnost danas zapravo predstavlja.

Tehnologija se neverovatnom brzinom kreće ka svetu u kojem će svaki trenutak našeg postojanja biti snimljen i zabeležen – sa, ili bez, naše saglasnosti. Po Kinu, ljudi još nisu spremni za ovo.

„Internet mora da nauči da zaboravi. Sve što on trenutno zna jeste da zapamti. To nije ljudska karakteristika“, smatra Kin.

U današnjem svetu dokumentovanje svakog našeg poteza i želje je nešto od čega ne možemo da pobegnemo.

„Svako ko koristi neki električni uređaj automatski se odriče praktične sposobnosti da bude anoniman. Baš kao što je industrijska revolucija sa sobom donela zagađenje, tako i napredak tehnologije sa sobom donosi ugrožavanje naše privatnosti“, zaključuje Rouan.

An unexpected error has occurred!

If this error persists, please report it to the administrator.

Go back to home page

Additional information about this error:

MySQL error!

MySQL server has gone away(Errno=2006)

Your query: DataObjectCache::get_by_ID()

SELECT *
  FROM blog_2_titems__item
 WHERE (post_ID = 2480)
 ORDER BY post_ID